Közvetlen kommunikáció

Milyen kommunikációs formákat alkalmazzunk? Milyen érvek és ellenérvek szólnak az egyes kommunikációs formák mellett és ellen? Egyáltalán ki kommunikáljon a támogatókkal, lehetséges támogatókkal?

A kommunikációs formák közül a legismertebb a hagyományos hírlevél. A terület a spam törvények miatt is igencsak a halódók közé sorolható. Ma már elég, ha spam bejelentés érkezik hírleveledről, felfüggesztésre kerülhet miatta a levelezésed, domain neved is.

Ebből akkor se egyszerű kikeveredni, ha feliratkozóid bizonyíthatóan saját kezűleg írták alá a feliratkozást és van lehetőségük leiratkozni. Egy számomra sokáig hátborsózást okozó történet:

Hírlevélre válaszul érkezett egy leiratkozás. A gond csak az volt, hogy olyan e-mail címről, ami nem volt a listában. Próbáltam válaszolni, hogy azt a címet küldje el, ami a listában van, de nem sikerült a levél elküldése. Mivel mobiltelefonszámhoz kapcsolódó e-mail címről jött a leiratkozás, felhívtam a számot. Ez néhány órán át sikertelen volt. Már kezdtem azt hinni, nem felhívható telefonszám, mire végre sikerült. Kiderült, a nyaralni utazott anyós irányította át átmenetileg a levelezését. Ha akkor nem járok utána, a következő levél már spam bejelentéssel járhat. Az adott alapítvány már rég nem küldhetne hírlevelet.

A fentiek elkerülésére jó megoldás ha bizonyíthatóan önkéntes feliratkozási lehetőséget kínálsz, annak szükséges formai követelményeivel, illetve biztosítani tudod a feliratkozó anonimitását. Utóbbira remek megoldást kínál a Google csoportok szolgáltatás, amely bármilyen blogba, weboldalra beilleszthető, ingyenes. Még arra is van mód, hogy a feliratkozók eldöntsék: akarnak-e levelet kapni, vagy interneten követik az eseményeket.

Jó megoldás a blog, ahol rendszeresen megjelentethetők érdekes információk, cikkek. Fontos, hogy ezekhez a látogatói hozzászólást is biztosítsd! A hozzászólásoknak mindig moderáltan kell megjelenniük, ha nem szeretnéd, hogy értelmetlen, vagy kellemetlen, esetleg spam bejegyzések is szülessenek.

Hasznos a közvetlen üzenetküldés lehetősége, mikor a küldő úgy üzenhet, hogy nem ismeri az oldal gazdájának e-mail címét. 

Az oldalba, vagy Google webhelyre beillesztett Hangout gomb a tesztelés során azt mutatta: a külsősök által hozzá nem férhető oldalakon a csapattagok kommunikációt szolgálja.