Megjelenés és kommunikáció

Alapok

A közhasznú szervezetek számára a megjelenés szempontjából fontos, mire van szükség?

  • Megjelenés off-line módon (névjegy, szórólap, újságok, plakát stb...)
  • Megjelenés saját webhelyen.
  • Megjelenés közösségi hálózatokon.
  • Közvetlen kommunikációs megoldások.

Ez így nagyon egyszerűnek hangzik, de messze nem az. Az elsődleges kérdések:

  • Ki csinálja meg az arculatot? Mit fejezzen ki?
  • Mi jelenjen meg off-line módon és mi az Interneten?
  • Milyen Internetes megjelenési formákat használjunk?
  • Milyen célközönségnek szól, mit kommunikál, mi a konkrét tartalom?
  • Ki fogja a tartalmakat aktualizálni, frissíteni?
  • Milyen mértékű közvetlen kommunikációs módszereket alkalmazz?
  • Fontos még mindezek ára és fenntartási költsége.

Kérlek, most ne gyere azzal a típusszöveggel: „Mi egy jó ügyet szolgáló ... vagyunk! Természetes, hogy minket támogatnak!” Természetesen lesznek önkéntesek, akik ezeket megoldják. Ki kell ábrándítsalak, egyáltalán nem.

Ráadásul sokkal komolyabb eszközökre lesz szükséged, mint egy átlagos cégnek. Ezek az eszközök elsősorban személyi oldalról fontosak, de a technikai megoldások szempontjából is túl kell szárnyalnod őket úgy, hogy a gazdaságossági szempontok mindig előtérben maradjanak.

Miért kell, hogy többet tudj és sokkal jobb legyél egy átlagos cégnél?

Tekintettel arra, hogy közvetlenül semmit nem tudsz adni a támogatódnak különösen fontos az, hogyan kommunikálod szolgáltatásaidat. Egy példa, ami már jó ideje bántja a szemem: „Daganatos Gyermekekért Alapítvány” . Ilyen nevet SOHA nem szabad kitalálni! Kinek van szüksége egyre több daganatos gyerekre?!

Ja, hogy nem arra gondoltak? Szerintem: „Daganatos Gyermekek Gyógyításáért Alapítvány”, esetleg: „Daganatos Gyermekek Jobb Életéért Alapítvány” lehetne. Mindkettő jobban mutatja a célt, pozitívabban kommunikálja a tevékenységet.

Mindezek fényében érezhető, hogy bizony nemcsak célra, megjelenésre, hanem jó marketingre, reklámszöveg írási tudásra, SEO ismeretekre egyaránt szükség van a megfelelő megjelenéshez.

Azt is tudni kell: ha ilyen hozzáértésű ember dolgozik a csapatnak - tapasztalatból tudom, nem kevés feladattal jár - nem lehet tőle elvárni, hogy mindezt ingyen, elkötelezettségből tegye. Abból nem fog tudni hosszú távon dolgozni. Ráadásul az ő munkája révén keletkező haszon elengedhetetlen.

Miért beszélek haszonról, az elvégzett munkák reális megfizetéséről egy non-profit témában? Mert még a te hiedelmeddel ellentétben is üzleti jellegű vállalkozásod van, csak a bevételeket nem viheted haza, hanem a tevékenységre kell fordítanod.

Kommunikációs oldalról bárhol jelensz meg, bárhol kezdeményezel, közvetlen, személyes kapcsolatokat kell kiépíts. Nem leszel sikeres, ha csak a tevékenységeddel kapcsolatos információkat, kéréseket, támogatási igényeidet juttatod el az emberekhez.

Kapcsolódó témák: